Petroleum kachel

Meer
11 jaren 1 maand geleden - 11 jaren 1 maand geleden #169 door Halven Maen
Petroleum kachel werd gestart door Halven Maen
Iemand ervaring met een petroleum kachel?
Ik vind de Valor kacheltjes best mooi maar die hebben geen "schoorsteen"
Bestaan er ook modellen met een rookgasafvoer? Ben benieuwd?
Bijlagen:
Laatst bewerkt 11 jaren 1 maand geleden doorHalven Maen.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 1 maand geleden #170 door Joanna
Beantwoord door Joanna in topic Re: Petroleum kachel
Zeker bestaan er modellen met een rookgasafvoer!
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid een Heatpol kachel op diesel.
Kijk hier voor meer info: Heatpol kachels

Kabola heeft ook een kleiner type oliekachel. Kabola PDF

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jaren 3 weken geleden #179 door Halven Maen
Beantwoord door Halven Maen in topic Re: Petroleum kachel

Bijlage valor525.jpg niet gevonden


Mooi, maar dat is toch diesel? Ik bedoelde echt die ouderwetse kneuterige petroleum-kacheltjes.
Bijlagen:

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 11 maanden geleden #196 door Rose of Tralee
Beantwoord door Rose of Tralee in topic Re: Petroleum kachel
Hoi, voordat ik mijn kolenkachel had ingebouwd had ik een petroleumkachel, zo'n goedkope rode van 49 Euro. Wordt zo heet dat je graag ventileert ;-). Werkte prima en kon ook een ketel heet water, stoofpotten etc aan. Rens gebruikt hem nu nog vaak op z'n spits.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 11 maanden geleden #197 door Halven Maen
Beantwoord door Halven Maen in topic Re: Petroleum kachel
Ik heb ondertussen een Valor op de kop getikt, de brander werkt niet echt geweldig. Maar in Schiedam zit een bedrijf "de olielamp" die ons waarschijnlijk wel uit de brand kan helpen.
Ik neem de kachel in ieder geval mee naar Middelharnis, kunne de echte petroleum freaks er eens naar kijken........ Ik ben benieuwd.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 3 maanden geleden - 10 jaren 2 maanden geleden #230 door Halven Maen
Beantwoord door Halven Maen in topic Re: Petroleum kachel
Nou, meer dan een half jaar later en een heleboel plannen verder vandaag uiteindelijk naar Schiedam gereden (helaas niet gevaren) en bij Nico van der Vlist binnengestapt met een Valor minor onder de arm. De andere Valor, een 525 had ik al voor gemaild en helaas geen katoen voor op voorraad. Maar de minor had andere problemen.
Wat een heerlijke winkel en wat een heerlijke kerel; ter plekke wordt de brander uit de petroleum gedraaid, een oude lap gepakt om de vloeistof op te vangen en direct ongezouten kritiek gegeven over de staat van onderhoud. Hahahoeezohaha daar kan ik wel om lachen, vooral als degene die dat doet weet waar die het over heeft.
Heel veel uitleg en direct nieuwe sparen-parts, dus super gelukkig naar buiten en niet een rib uit het lijf. Mijn advies; lekker stoken op petroleum maar dan wel wel de juiste gezuiverde brandstof. Kost geen drol en je kan heel makkelijk het vermogen van een elektrische kachel overtreffen.
Voor de techneuten onder ons 3kW is goed haalbaar met een petroleum-kachel maar vaak volstaat de helft al ruimschoots.
Ik zal een foto van de Valor Minor plaatsen, echt een snoepje.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 10 jaren 2 maanden geleden doorHalven Maen. Reden: Foto

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.301 seconden
Gemaakt door Kunena