Roef/dekverhoging

Meer
7 jaren 6 maanden geleden #387 door CUX12
Roef/dekverhoging werd gestart door CUX12
Ik zoek al tijden op het internet naar bouwtekeningen van een dekverhoging. Ik vind niks. Het kan zijn dat ik niet goed zoek, maar ik kan me niet voorstellen dat er niet veel meer mensen zijn die een houten kotter hebben en daar een roef/dekverhoging op hebben gebouwd.

Een dekverhoging betekent een gat in het dek, dus het moet wel goed gebeuren. immers, het schip moet wel verband en stijfheid houden. Ik heb inmiddels een offerte liggen (dat was schrikken ;-), maar ik kan dat slecht beoordelen.
Bovendien wil ik graag iets te kiezen hebben voor wat betreft materiaal, constructie en werkwijze.

Wie heeft er tips, of weet waar ik tekeningen, boeken, blogs of video's over dit onderwerp kan vinden?

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

  • admin
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden - 7 jaren 6 maanden geleden #388 door admin
Beantwoord door admin in topic Roef/dekverhoging
Arno
hier ( www.toplicht.de/de/shop/buch-und-seekart...und-technik/bootsbau ) staan een paar boeken tussen waar je wellicht een idee kunt opdoen.
Ik heb indertijd veel gehad aan het boek "How to build a wooden boat" met veel constructie illustraties (ook combinatie staal/hout).

Gr Wim
Laatst bewerkt 7 jaren 6 maanden geleden dooradmin.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 6 maanden geleden #390 door CUX12
Beantwoord door CUX12 in topic Roef/dekverhoging
Dank je Wim, ik ga het boek bestellen!

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 jaren 4 maanden geleden #394 door Halven Maen
Beantwoord door Halven Maen in topic Roef/dekverhoging
Je kan ook Menno Slechtenhorst eens benaderen. Helemaal gek van houten kotters. Hij weet heel veel!
www.nagelhard.nl

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.283 seconden
Gemaakt door Kunena