Karimoen

Karimoen
UK108 / UK107 / UK19 / UK219 / WK1 / TX89
Nederland
1911
Welgelegen (Draaisma). Franeker
Welgelegen (Draaisma). Franeker
1256
VE
14.65
3.00
1.4
Overige
Geklonken
Staal
Twee mast + spriet
m2
Scania Vabis D8L B03
150
01/01/1975
hydraulisch
Vorige namen
UK108 ‘Femmetje’,
UK107 ‘Jelle’
UK19,
UK219, WK1
TX89 ‘Karimoen’.
Historie vaartuig
In 1911 gebouwd in Franeker als beurtschip. In eind twintiger/begin dertiger jaren van vorige eeuw omgebouwd voor de visserij in de Zuiderzee.
Geschiedenis tot 1948 niet bekend, in dat jaar is het schip door J. Post op Urk gekocht van fam. Schaap uit Katwijk, BRT 19,10, motor 20 PK Industrie en geregistreerd als UK 108.
Tot 1970 onder de nrs. UK 107/L. Post; UK 19 en UK 219 gevaren.
In 1970 verkocht aan dhr. E. Smienk te Workum als WK 1.
Vervolgens in 1972 naar Texel verkocht aan dhr. G. de Bruijne TX 89 KARIMOEN en omgebouwd voor recreatie.
In 1995 naar Den Helder,
1995: Als gevolg van het feit, dat talloze vissersschepen werden geregistreerd zonder dat ermee werd gevist, zijn deze schepen, ook de TX89, uit het visserijregister uitgeschreven.
UK108 ‘Femmetje’,
UK107 ‘Jelle’
UK19,
UK219, WK1
TX89 ‘Karimoen’.
Historie vaartuig
In 1911 gebouwd in Franeker als beurtschip. In eind twintiger/begin dertiger jaren van vorige eeuw omgebouwd voor de visserij in de Zuiderzee.
Geschiedenis tot 1948 niet bekend, in dat jaar is het schip door J. Post op Urk gekocht van fam. Schaap uit Katwijk, BRT 19,10, motor 20 PK Industrie en geregistreerd als UK 108.
Tot 1970 onder de nrs. UK 107/L. Post; UK 19 en UK 219 gevaren.
In 1970 verkocht aan dhr. E. Smienk te Workum als WK 1.
Vervolgens in 1972 naar Texel verkocht aan dhr. G. de Bruijne TX 89 KARIMOEN en omgebouwd voor recreatie.
In 1995 naar Den Helder,
1995: Als gevolg van het feit, dat talloze vissersschepen werden geregistreerd zonder dat ermee werd gevist, zijn deze schepen, ook de TX89, uit het visserijregister uitgeschreven.
0