Kotter gratis af te halen Z 580

Meer
10 jaren 2 maanden geleden #243 door Vesterhavet
ZEEBRUGGE - Een man uit Zeebrugge heeft zijn schip gratis ‘te koop’ gezet. Nochtans heeft hij er de voorbije jaren voor 20.000 euro in geïnvesteerd. ‘Maar als ik het schip niet weghaal, moet het naar de schroothoop.’


Eiken kotter zonder motor moet dringend weg uit de haven van Zeebrugge: met een advertentie op een zoekertjessite hoopt Ronny Blomme snel een overnemer te vinden voor zijn vissersboot, de Z580 Poseidon. Gratis en voor niets, want als het schip niet gauw verdwijnt uit de haven, laat de Vlaamse overheid zijn boot, een garnaalvisser of kotter van 23 meter lang, wegslepen naar de sloperij. Het Vlaams Agentschap Maritieme Dienstverlening en Kust (MDK) wil de aanlegplaats leegmaken voor de uitbouw van de jachthaven, en daar is geen plaats voor Blomme zijn boot.

De Z580 Poseidon is lang niet het eeuwige historische schip dat naar de sloperij dreigt te gaan. ‘Het gaat wellicht om een paar honderd’, zegt Eric Van Hooydonk, voorzitter van Watererfgoed Vlaanderen. ‘Sinds 2002 besteedde Vlaanderen slechts 200.000?euro aan varend erfgoed.’

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 2 maanden geleden - 10 jaren 2 maanden geleden #244 door Halven Maen
Oh wat erg. Zijn er geen foto's? Kunnen we hier niet een goed doel aan geven en er een leerlingenwerkplaats van maken? Zoiets is toch ook in Moddergat en Egmond gedaan?
Ik weet dat er in Scheveningen ook met werkeloze jeugd wordt gewerkt aan oude schepen als leerproject, stichting Trix. Ik ga er morgen wel eventjes langs.
De kotter is nog wel zeewaardig voor zover je weet?
Laatst bewerkt 10 jaren 2 maanden geleden doorHalven Maen. Reden: Aanvulling

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 2 maanden geleden - 10 jaren 2 maanden geleden #245 door Halven Maen
[img]http://http://www.nauticlink.com/nieuwsdienst/2014/01/18/111130697/gratis-boot-afhalen-in-zeebrugge-eiken-kotter-van-23-meter/[/img]



Zie hierboven de link met een matige foto.
Laatst bewerkt 10 jaren 2 maanden geleden doorHalven Maen. Reden: Url

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 jaren 2 maanden geleden #247 door Halven Maen
Vandaag contact gehad met de stichting Trix (Bram Stoop); helaas hebben zij niet de middelen om een dergelijk groot project aan te pakken. Natuurlijk wel gevraagd of zij niet een instantie weten die hier in zou willen springen., tot op heden geen resultaat.

Ik denk zelf aan het transport college in Rotterdam. Wordt vervolgd.......

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.250 seconden
Gemaakt door Kunena